onsdag 9 juni 2010

Spar-/svärbössa

Nu är huvudet på plats, den här tok-roliga, lite läskiga, fula men coola sparbössa ska vi ha som spar-/svärbössa;). Fick höra av en mamma på barnens dagis att de har en svärbössa hemma, hmmm tänkte jag, det finns en familjemedlem i vår familj (läs jag;) som ibland slänger ut sig lite väl många "järnspikar oxå" när nåt går på tok...Jag tänkte jag gör något roligt av det och när jag kom hem med detta huvud blev barnen så förundrade, så jag förklarade, bla, bla, bla...och sa att vi kan göra nåt roligt för pengarna. En stund senare hör jag hur pengar rasslar ner i sparbössan och hör oxå...
- f-n, f-n, för varje mynt som faller;). Får nog ta och förtydliga lite;)

3 kommentarer:

  1. Ha, ha det kanske är en bra idé att svära samtidigt som man lägger i pengar. Då får man ju ur sig det. Hos oss skulle den fyllas direkt.

    SvaraRadera
  2. Cina19:56

    Den är hur cool som helst....
    Får jag fråga vart du köpt den.

    SvaraRadera
  3. Hej Cina,

    Ja, den är riktigt cool;). HouseHold har precis fått in den, finns i rosa, blå och klar.
    //Sanna

    SvaraRadera