torsdag 5 augusti 2010

Att måla eller inte måla...

...det är frågan, bordet alltså. Vitt eller trärent, båda varianterna blir fina men allt beror på vart bordet ska stå. Här på övervåningen, med de ljusa golvet, passar bordet att förbli trärent, dock är det lite svårmöblerat då taket lutar så mycket. På nedervåningen, där vi har ett mörkare golv (som jag skulle vilja byta till vitoljat furu;) och svart Paradis tapet är det nog finare med ett vitt bord...så frågan kvarstår...hmm får nog fundera ett tag till...
Mårbackan som jag haft i två år trivs som bara den här på landet. De övervintrar här och växer upp och blommar så fint varje sommar. Krukorna fyndade jag på Edblads rea i våras, de har en fin patina, men när jag planterade blommorna i den kom det någon sorts beläggning, som ett torrt skum (?!) som lätt går att ta bort. Jag låter det vara kvar, ser fint ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar