onsdag 29 december 2010

Småstadsidyll

Har spenderat hela dagen hos min bror med familj, i detta fantastiska hus från 1900-talets början. Familjen bor i en småstadsidyll belägen mellan Stockholm och Nynäshamn.


Super fin grind som brorsan gjort, underbar farstukvist (önskar att man fick bygga till en sån till landet) och en ny tillbyggnad med originaldetaljer. Micke och Sara har verkligen anammat huset och renoverat och fixat saker och ting i tidstypisk anda, inredningen likaså. De är verkligen duktiga och händiga (stolt syster;).


Hallen med underbar tapet Snow Tree från Coleflax and Fowler. Sidobord, IKEA Stockholm serien, med fina julblommor och minigran med bl a pynt i zink.


I matrummet står mormors och morfars gamla skänk, passar så bra i detta hus. Tapet från Josef Frank.


Mumms...skumtomtar. På skänken står julgodiset uppdukat (och med andra ord, jag tätt intill;).

Två små kusiner med bus i sikte, har redan börjat nalla från godsakerna. Tusen tack för en härlig dag med mycket god mat och sällskap.

2 kommentarer:

  1. Var inne hos "Allt och/eller inget" och hittade din fina sida! Hoppas det är ok att jag lägger den på min sida?!

    Jag har nyligen startat upp min blogg av en speciell anledning. Välkommen in och bekanta dig med mig!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Helena, tack och kul att du hittade hit:). Självklart får du lägga till min sida på din blogg, bara kul!

    SvaraRadera