söndag 24 juni 2012

Midsommarsvep

Nu är vi tillbaka i stan efter en fantastisk midsommarhelg på landet. Två dagar med högsommarvärme och två dagar med till-och-från väder. Dans, god mat och nubbe, bad (inte jag då;), lite arbete och framför allt bara vara med familjen. En vecka kvar sedan är det semester, Jippi! Här kommer ett midsommarsvep!


Enligt tradition sjunger barnen (mina i byxdress) Idas sommarvisa, som avslutning på midsommarfirandet. Glass-och lotteriförsäljning. Lillsyrran hade tur att vinna, simglasögon. Storasyrran muttrade och surade en stund, men det gick snabbt över;).


Väl tillbaka från firandet väntade lunchen med världens godaste matjesillröra, Janssons frestelse, prinskorv, köttbullar, bröd, nubbe och öl.


Ms baddräkt hänger på tork. M och mormor säger aldrig nej till ett dopp, de är verkligen inga badkrukor. Jag hejade på på flytbryggan. Har blivit sån badkruka de senaste åren;).


Nu är det sommar, lekstugedörren står nu öppen och välkomnar till lek.


Som grädde på moset såg jag att denna duktiga bloggerska gjort ett inlägg om oss:). Själv har jag följt hennes blogg ett tag nu och finner alltid massor av inspiration och idéer. Jätte kul, och välkomna alla nya läsare!

3 kommentarer:

  1. Ja hej! Hittade just hit och här i Madrid har vi inte firat nån MIdsommar, så det var kul att ta del av ert firande istället.

    Om några veckor befinner vi oss i Stockholms skärgård för svensk semester. Men först, hem till Connecticut 11 dagar!

    Hälsningar från Spanien

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, o inspirerande! Får ta o plocka fram kameran här nere nu..

    SvaraRadera
  3. Oh, så härligt det ser ut!! ( jag vill också ha en byxdress! :)Fina! ) Kikade in hos 17doors, kul att se erat fina hem där och skoj att "min bild" är med :)

    Hoppas vi ses nåt snart!
    kram!

    SvaraRadera